Tuesday, March 11, 2008

malaysia selepas 8 mac..................

Di sebalik kekalahan besar BN dalam pilihanraya pada kali ini, masih ada lagi golongan2 manusia yang menidakkan faktor Pak Lah dan menantunya yang menjadi punca kepada gelombang tsunami pada 8 Mac lalu. Adakah mereka berpura2 masih menyokong Pak Lah lagi atau sengaja berbuat demikian bagi membolehkan Pak Lah sendiri yang mengucapkan bahawa beliaulah yang telah memusnahkan BN dan UMNO itu sendiri.
Adakah Pak Lah ingin menunggu sehingga Perhimpunan Agung UMNO untuk menyatakan tentang pengunduran beliau dalam arena politik tanahair? Atau beliau masih lagi "bernafsu" untuk membaiki bantera BN yang sudah robek dibedil meriam? Atau Pak Lah sedang berbincang dengan "penasihat2" beliau di Tingkat 4 bagaimana untuk kembali menagih simpati rakyat?
Johari Baharum muncul wira pada kali ini untuk menyelamatkan "bossnya". Tidak pula kelihatan Nazri menghunuskan kerisnya seperti yang selalu dilakukannya. Tidak pula menangis Rafidah kali ini apabila Pak Lah ditekan supaya letak jawatan?Mahadzir Khalid pula seolah2 seperti badut yang terkial2 setelah negerinya dirampas oleh pejuang2 BA. Cuma yang masih berdiri teguh di belakang Pak Lah seperti biasa ialah golongan2 dari New Straits Times yang masih lagi menidakkan kebodohan Pak Lah.
Saya terfikir seketika, mengapa golongan2 ini masih menyokong Pak Lah sedangkan mereka sendiri tahu kerana Pak Lahlah mereka kehilangan kawan2 mereka di dalam Parlimen atau DUN.
bagi golongan2 penyokong ini, pastilah mereka akan berjuang sehingga titisan darah terakhir untuk mempertahankan Pak Lah kerana mereka tidak mempunyai pilihan lain. Berundurnya Pak Lah bagi mereka, maka berakhirlah jua perjuangan mereka.
Inilah senario yang melewati dunia politik Malaysia selepas 3 Mac. Apa yang pelik bagi saya ialah ke mana menghilangnya Khairy ? Sudah berkemas2kah beliau untuk lari ke Singapura? Inilah dia anak muda kebanggaan Malaysia yang lahir dari Oxford. Tidak pula saya melihat komen beliau di dada akhbar 2-3 hari selepas 3 Mac. Malah beliau sendiri tidak langsung mempertahankan bapa mertuanya yang hangat ditekan supaya letak jawatan.
Inilah yang dikatakan dunia politik yang penuh dengan kekotoran. Politik itu tidak kotor tetapi manusia yang mengotorkannya. Sifat tamak, bongkak dan iri hati wujud di dalam dunia politik tanahair.
Saya terbaca komen Pak Lah di dalam sebuah akhbar yang menyatakan beliau masih lagi disokong oleh ahli2 UMNO. Siapakah ahli2 UMNO yang disebutkan Pak Lah itu? Ingin pula bertanyakan nama2 ahli UMNO yang menyokong Pak Lah sehingga ke hari ini.
Terlupa pula saya menyebutkan nama Kalimullah.......ke mana juga menghilangnya beliau?
Saya merayu sekali lagi...........................kepada semua ahli2 UMNO, jika Pak Lah masih berkeras untuk tidak meletakkan jawatannya, maka kita semua patut bertindak!!!!Baculkah kita?Bodohkah kita?

No comments: